Анонс досвіду

Заявка на участь у виставці «ОсвітаЗапорізького краю – 2016» в номінації «Професійна діяльність учителя в інноваційному навчальному закладі»

Анотація на узагальнений матеріал перспективного педагогічного досвіду


Бурхливий розвиток засобів телекомунікації та інформаційних технологій, формування світового інформаційного простору ставить нові вимоги до сучасного суспільства і його найважливішого інституту - системи освіти.
       Одним з пріоритетних напрямків інформатизації суспільства є процес інформатизації освіти, який передбачає широке використання інформаційних технологій навчання. Можливо, тому провідну роль у сучасному освітньому процесі займає інформатизація, що дає колосальні можливості, оскільки може дуже ефективно застосовувати не тільки передачу знань, але і сприяти саморозвитку учня.
      Використання інформаційних технологій в процесі викладання фізики, математики та позакласній діяльності дає те, що підручник дати не може. Комп'ютер на уроці є засобом, що дозволяє їм краще пізнати самих себе, індивідуальні особливості свого навчання, сприяє розвитку самостійності.
    Активізація пізнавальної діяльності учнів сприяє позитивному ставленню до навчання, інтересу до навчального матеріалу, створює позитивні емоційні переживання, викликані навчальною діяльністю, здійснює тісний зв'язок навчання з життям, в якому доводяться значення наукових знань.
     На виставку представлені методичні розробки уроків з використанням ІКТ. Це уроки з математики на тему «Відсотки. Знаходження відсотків від числа» для учнів 5 класу , з фізики на тему «Тертя. Сила тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці» для учнів 7 класу та методична розробка заходу з використанням ІКТ. Це матеріали вечора для старшокласників «Нам побачення призначила любов». Всі розробки містять повну викладку всіх матеріалів (конспекти уроків, сценарії заходів, презентації, відео -, аудіо - та фотоматеріали, стінгазети, листівки, буклети, всі необхідні додатки). Усі розробки містять приклади інтерактивних вправ, створених на підтримку навчального процесу на уроках фізики та математики з використанням Інтернет-сервісу LearningApps.org. 
       Заслуговує на увагу і методичні рекомендації щодо створення музичних композицій (нарізка mp3 файлів) за допомогою програми Windows Movie Maker для танцювальних флешмобів. На даний період в учнівському середовищі набуває популярності проведення різноманітних флешмобів, а відповідно виникає потреба для нарізки mp 3 файлів і створення індивідуальних музичних композицій з них. 
       В цій роботе ви знайдете відповіді на питання , як можна створити музичні композиції (нарізку mp3 файлів) за допомогою програми Windows Movie Maker. В роботі наведено алгоритм роботи в цій програмі : запуск програми, обрізка mp3 файла, його збереження, створення музичної композиції , збереження утвореної композиції. Програма дозволяє також створювати свої відеоролики і фільми, використовуючи анімацію, звукові ефекти та інші монтажні інструменти. Ця програма добрий помічник в роботі творчих класних керівників. Ми маєте змогу переглянути готові приклади флешмобів та познайомитися з музичними композиціями створеними за допомогою даної програми. 
       Набуває популярності створення мультимедійних посібників до окремо обраної теми. На блозі ви знайдете такі матеріали по темі «Електробезпека». Мультимедійний посібник , створений на підтримку навчального процесу на уроках фізики під час вивчення теми «Електричне поле» та виховного процесу під час проведення циклу бесід «Електробезпека» з метою профілактики дитячого травматизму та нещасних випадків. Посібник містить навчальні матеріали, відео -, аудіо матеріали, репозитарій термінів, презентації по цій темі. Розроблені тести для перевірки знань. Вони створені в середовищі MyTest X. Це - система програм (програма тестування учнів, редактор тестів і журнал результатів) для створення і проведення комп’ютерного тестування, збору і аналізу результатів, виставлення оцінки за вказаною в тесті шкалою. 
 
       Сучасна освітня парадигма вимагає переходу від пасивних до активних технологій навчання. Однією з таких технологій є проектна, яка базується на методі проектів. В основі методу лежить дослідницька, пошукова та творча діяльність учнів, що має прикладне значення. Метод проектів - це особливий шлях пізнання, спосіб організації процесу пізнання, спосіб досягнення мети через детальну розробку проблеми, яка повинна завершитися цілком реальним, відчутним практичним результатом, оформленим тим або іншим чином. При використанні цього методу діти навчаються самостійно мислити, знаходити і вирішувати проблеми, інтегрувати знання з різних областей, розвиваються уміння прогнозувати результати і можливі наслідки різних варіантів рішення, уміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. Проектна діяльність включає в себе використання сукупності різноманітних методів, засобів навчання .
        Проектна технологія стає все більш поширенішою і актуальною серед вчителів загальноосвітніх шкіл. Важливо, що через проектну діяльність учні розвивають знання, уміння та навички з різних галузей знань, зокрема, формуються їх уявлення про можливості сучасних комп’ютерних технологій, уміння і навички їх використовувати для розв’язання практичних задач.
       Останнім часом зростає популярність методу про­ектів у різних країнах. Через це збільшується кількість підходів до тлумачення його сутності, тому наявність практичних рекомендацій і приклади розробок проектів нададуть можливість учителям більш широко застосовувати метод проектів у своїй діяльності.
         Проектна робота дуже перспективна, оскільки в ній кожен з учасників не втрачає свого статусу актив­ної діючої особистості, намагається зайняти в групі позицію, що відповідає його можливостям: знанням, умінням, здібностям, мисленню тощо. Це позначаєть­ся на загальному формуванні індивідуального стилю дитини. Працюючи над проектом, учні спілкуються, співпрацюють і допомагають один одному в процесі навчання, розвивають соціальні, розумові та комуні­кативні навички.
        Аналіз теоретичних досліджень, актуальність досліджуваної проблеми та її перспективність зумовили вибір теми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у проектній діяльності як засіб формування пізнавального інтересу у навчально – виховному процесі з фізики, математики та позакласній діяльності». 

       В матеріалах представлених на виставку ви зможете познайомитися з навчальними проектами з фізики « Феєрія ЗВУКУ», який виборов І місце на обласному конкурсі навчальних проектів з фізики та астрономії за програмою «Intel ® Навчання для майбутнього» та проекті « В обіймах ПОЛЯ», звіт якого був представлений на районному семінарі вчителів фізики Гуляйпільського району у вигляді уроку – гри ( науково – практична конференція). Також, на ваш розсуд , представлений проект «Корекційна робота з учнями при викладанні фізики», який отримав відзнаку на районному конкурсі учительських проектів природничо – математичних предметів.
      «Боже, храни Україну!» - це проект патріотичного направлення, який є спільним проектом учнів Темирівського НВК і Гуляйпільського колегіуму «Лідер» ( керівники проекту Жовніренко А.В., вчитель української мови та літератури Гуляйпільського колегіуму «Лідер» та вчитель фізики та інформатики Темирівського НВК Алєксєнцева Л.М.) Результатом цього проекту став гала – концерт для воїнів АТО. Сценарій цього свята і фотоматеріали представлені на сторінках цього блогу.
      У результаті використання інформаційно-комунікаційних технологій в проектній діяльності на уроках фізики, математики та в позакласній діяльності в учнів підвищився інтерес до вивчення предметів, активізувалася самостійна робота, простежується тенденція зростання успішності, підвищення показників якості навчання та якості знань учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар